جبار کوچکی نژاد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری آزمون در دوره ابتدایی گفت: آزمونهای استعدادهای درخشان و یا برخی از آزمونهایی که برای ورود به مدارس است، یک بحث دیگر است اما نگاه ما در دوران ابتدایی به دانش آموزان نگاه توصیفی است.
چنانچه تا ششم ابتدایی ارزیابی توصیفی وجود داشته باشد و در دبیرستان نمره اعمال شود، برای خانواده دانشآموزان تعارض ایجاد میشود
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: به عبارت دیگر در سه سال اول ارزیابی دروس دانش آموزان باید توصیفی باشد و در سه سال دوم به سمت نمره بروند. بنده معتقد هستم چنانچه تا ششم ابتدایی ارزیابی توصیفی وجود داشته باشد و زمانیکه دانشآموزان به دبیرستان میروند و نمره به میان میآید و اعمال میشود، برای خانواده دانشآموزان تعارض ایجاد میشود.
باید در سه سال اول دوره ابتدایی روش توصیفی داشته باشیم
وی ادامه داد: برای اینکه دچار مشکل نشویم باید در سه سال اول دوره ابتدایی روش توصیفی داشته باشیم و در سه سال دوم دوره ابتدایی نمره و کارنامه برای دانش آموزان صادر شود تا در مقاطع بالاتر یکدفعه دچار تعارض نشوند.
نظرات کارشناسان آموزش باید به یکدیگر نزدیک شود
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس نظراتی در این زمینه دارد و به وزیر آموزش و پرورش نیز گفتیم که باید یک نشستی داشته باشیم تا نظرات را به یکدیگر نزدیک کنند تا به یک روش واحد برسیم یعنی مرکز پژوهشهای مجلس، سازمان پژوهش کتب درسی و شورایعالی آموزش و پرورش باید نگاه و نظرات خود را به یکدیگر نزدیک کنند اگر هر کسی بخواهد یک حرفی بزند، درست نیست بلکه همه باید به یک اجماع نظرات کارشناسی برسند.
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم که سه سال اول دوره ابتدایی باید توصیفی باشد و سه سال دوم به صورت آزمون باشد./
پایان پیام